17 Temmuz 2012

CARSAF BÖREGI



Bu tarifi Izmir Karsiyakadaki arkadasim Hülya dan ögrendim. En sevdigim börekler arasina girdi. Malzemeleri önceden hazirlarsaniz, süreyi baya kisaltip, isi kolaylastirirsiniz. Biz evcek, ve gelen gidenler olarak cok severek yiyoruz. Mutlaka tavsiye ederim. Adi gibi carsafta yapamiyorum, henüz denemedim. simdilik masa ile idare ediyorum:))

Malzemeler
(ölcülerim göz karari)

Hamuru icin:

1 kiloya yakin un

1/4 maya

3,4 kasik sivi yag

ilik su , tuz

Ic harci:

600 gr ispanak

4 kuru sogan

500 gr peynir, yada cökelek

tuz, pul biber

ve kullanmak icin bol bol sivi yag

Hazirlanisi
Ben bir gece önceden ispanaklari iyice yikiyorum, iyice kurumalari icin bir kenara birakiyorum.Yani iyice süzülmesi gerekiyor. Ertesi gün ilk olarak yumusak bir hamur yoguruyorum, ic malzemelerini hazirlarken hamur dinleniyor. Bu arada soganlari kücük kücük dogruyorum. Ispanaklari incecik dogruyorum, icine peynirini ufaliyorum, tuzunu ve pul biberini atiyorum. Böylece ic malzemesi hazir. Yaklasik 8 büyük bezeyi 25 cm capinda acip yuvarlak bir borcama aliyorum. Acmis oldugum bezenin önünü ve arkasini 1/2 kadar cay bardagi sivi yag ile iyice yagliyorum. Bu sekilde hizli hizli üst üste olacak sekilde tüm bezeleri aciyor, iyice ama iyice yagliyorum.
Simdi tüm actigim bezeleri ters ceviriyorum, ilk actigim bezeyi temiz, büyükce bir masaya koyuyorum, kenarlarindan cekistire cekistire incecik, kagit gibi aciyorum. Bir kenarina ic harcindan uzunlamasina koyup, sariyorum. Tepsinin ortasindan baslayarak, sara sara tepsiyi dolduruyorum. Önceden isitilmis firinda 180 derecede iyice kizarana kadar pisiriyorum.




1 yorum:

tat yemek dedi ki...

harika yemekler ellerine sağlık